16 листопада відзначаємо Міжнародний день толерантності. Термін "толерантність" для нас відносно новий, тому багатьом невідомий, а, отже, і незрозумілий. Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова, можемо запропонувати декілька більш влучних визначень:
а) толерантність -- це готовність бути терплячим;
б) толерантність -- це здатність бути до інших милосердним;
в) толерантність -- це терпіння, чуйне ставлення до інших;
г) толерантність -- це визнання того, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж ви.
Висновком до вищесказаного може послужити висловлювання Й.Гете: "Ніхто не може судити про інших, поки не навчиться судити про себе самого".
Тому пропоную пройти тест для визначення рівня вашої толерантності.
а) толерантність -- це готовність бути терплячим;
б) толерантність -- це здатність бути до інших милосердним;
в) толерантність -- це терпіння, чуйне ставлення до інших;
г) толерантність -- це визнання того, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж ви.
Висновком до вищесказаного може послужити висловлювання Й.Гете: "Ніхто не може судити про інших, поки не навчиться судити про себе самого".
Тому пропоную пройти тест для визначення рівня вашої толерантності.
Прошу Вас обрати свій варіант відповіді, проаналізувавши 5
ситуацій.
1. Дмитро має
нетипову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому
такий стиль не подобається?
а) постійно
демонструвати своє невдоволення;
б) вимагати
дотримуватися на заняттях у школі загального стилю одягу та зачіски;
в) виходити з
того, що людина має право на самовираження й може робити що завгодно зі своїм
волоссям.
2. Оксана часто
пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього?
а) засуджувати
ці вчинки;
б) вважати, що
це її особиста справа і не втручатися;
в) з
розумінням поставитися до проблем Оксани і поступово заохочувати її
до навчання.
3. Вадим
постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх однокласників. Що
робити?
а) відповідати
брутальністю на брутальність;
б) прагнути
уникати спілкування;
в) вияснити
мотиви такої поведінки, проводити з хлопцем роз’яснювальну роботу.
4. Ваша подруга
одягла на вечірку вбрання, яке їй не личить та й недоречне на цьому заході. Що
ви зробите, аби ваша подруга не була посміховиськом?
а) запропоную
ультиматум: або вона переодягається, або йде відпочивати сама;
б) натякну, що
вона має кумедний вигляд;
в) коректно
вкажу їй на недоречність такого вбрання.
5. Ви –
прихильник здорового способу життя. Ваш молодший брат не робить зарядки,
палить, нераціонально харчується. Що ви робитимете?
а) розповім
батькам, нехай вони вирішують, що робити;
б) зроблю
вигляд, наче нічого не помічаю;
в) пояснюватиму
переваги здорового способу життя й залучатиму до спільних занять спортом.
Оцінка отриманих
результатів: а) 1 бал; б) 2 бали; в) 3
бали.
ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ
ОТРИМАНИХ БАЛІВ:
5 балів –
ви досить категорична, негнучка, нетерпима до інших людина. Маючи таку позицію, ризикуєте
залишитися самотніми! Розпочніть з обдумування такого вислову: “Всі люди різні
– не кращі й не гірші, а просто різні”.
6-10 балів –
характеризуєтесь як дещо відсторонена особистість із життєвим принципом “Моя
хата – скраю, я нічого не знаю” або маєте велику витримку щодо поведінки,
думок, традицій інших людей. По-перше, намагайтеся визначити межу вашої
терпимості! По-друге, зважте, аби вас не називали надто байдужою людиною.
11-15 балів –
прийміть вітання! Ви – толерантна особистість, цінуєте людей, поважаєте їхні
почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими.
Зберігайте “Своє обличчя”!
№
|
Риси толерантної особи
|
А
|
Б
|
1.
|
Терпіння
|
||
2.
|
Почуття
гумору
|
||
3.
|
Доброзичливість
|
||
4.
|
Уміння
слухати
|
||
5.
|
Здатність
співпереживати
|
||
6.
|
Уміння
поставити себе на місце іншої людини
|
||
7.
|
Уміння
володіти собою (витримка)
|
||
8.
|
Довіра
|
||
9.
|
Чуйність
|
Завдання. Спочатку з перелічених рис
виберіть три, які на вашу думку, у вас яскраво виражені. В колонці А навпроти
цих рис поставте знак “+”. Потім у колонці Б виберіть три риси, які на ваш
погляд, повинні обов’язково бути в толерантної особистості, й проти них також
поставте знак “+”. Цей бланк залишиться у вас, тому будьте якомога
відвертішими.
Заповнюючи
опитувальник, ви зможете зміцнити своє уявлення про толерантну особистість,
продіагностувати себе, а також порівняти своє уявлення з уявленням усього класу
про толерантну особистість.
(Потім слід
підрахувати кількість тих, хто відзначив першу рису як основну в толерантної
особистості, потім другу і так за усіма 10 рисами. Кількість відповідей
заносять у колонку бланка і записують на дошці. Підраховують кількість
відповідей за кожною рисою. Потім визначають рейтинг рис. Отримують груповий
портрет толерантної особистості).
Бібліотекар: Що
нового ви дізналися після цієї діагностики? Чи є в класі толерантні
особистості?
Немає коментарів :
Дописати коментар