пʼятницю, 15 листопада 2013 р.

Міжнародний день толерантності

16 листопада відзначаємо Міжнародний день толерантності. Термін "толерантність" для нас відносно новий, тому багатьом невідомий, а, отже, і незрозумілий. Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова, можемо запропонувати декілька більш влучних визначень:
  а) толерантність -- це готовність бути терплячим;
  б) толерантність -- це здатність бути до інших милосердним;
  в) толерантність -- це терпіння, чуйне ставлення до інших;
  г) толерантність -- це визнання того, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж ви.
 Висновком до вищесказаного може послужити висловлювання Й.Гете: "Ніхто не може судити про інших, поки не навчиться судити про себе самого".
 Тому пропоную пройти тест для визначення рівня вашої толерантності.


 Прошу Вас обрати свій варіант відповіді, проаналізувавши 5 ситуацій.
      1. Дмитро має нетипову для хлопця зачіску – занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?
      а) постійно демонструвати своє невдоволення;
      б) вимагати дотримуватися на заняттях у школі загального стилю одягу та зачіски;
      в) виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити що завгодно зі своїм волоссям.
      2. Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього?
      а) засуджувати ці вчинки;
      б) вважати, що це її особиста справа і не втручатися;
      в) з розумінням  поставитися  до проблем Оксани і поступово заохочувати її до навчання.
      3. Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх однокласників. Що робити?
      а) відповідати брутальністю на брутальність;
      б) прагнути уникати спілкування;
      в) вияснити мотиви такої поведінки, проводити з хлопцем роз’яснювальну роботу.
      4. Ваша подруга одягла на вечірку вбрання, яке їй не личить та й недоречне на цьому заході. Що ви зробите, аби ваша подруга не була посміховиськом?
      а) запропоную ультиматум: або вона переодягається, або йде відпочивати сама;
      б) натякну, що вона має кумедний вигляд;
      в) коректно вкажу їй на недоречність такого вбрання.
      5. Ви – прихильник здорового способу життя. Ваш молодший брат не робить зарядки, палить, нераціонально харчується. Що ви робитимете?
      а) розповім батькам, нехай вони вирішують, що робити;
      б) зроблю вигляд, наче нічого не помічаю;
      в) пояснюватиму переваги здорового способу життя й залучатиму до спільних занять спортом.
      Оцінка отриманих результатів: а) 1 бал; б) 2 бали; в)  3 бали.

 ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ОТРИМАНИХ БАЛІВ:

       5 балів – ви  досить категорична,  негнучка, нетерпима до  інших людина. Маючи таку позицію, ризикуєте залишитися самотніми! Розпочніть з обдумування такого вислову: “Всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні”.
     6-10 балів – характеризуєтесь як дещо відсторонена особистість із життєвим принципом “Моя хата – скраю, я нічого не знаю” або маєте велику витримку щодо поведінки, думок, традицій інших людей. По-перше, намагайтеся визначити межу вашої терпимості! По-друге, зважте, аби вас не називали надто байдужою людиною.
      11-15 балів – прийміть вітання! Ви – толерантна особистість, цінуєте людей, поважаєте їхні почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими. Зберігайте “Своє обличчя”!
                   Риси толерантної особи
           А
            Б
1.
Терпіння


2.
Почуття гумору


3.
Доброзичливість


4.
Уміння слухати


5.
Здатність співпереживати


6.
Уміння поставити себе на місце іншої людини


7.
Уміння володіти собою (витримка)


8.
Довіра


9.
Чуйність



   Завдання. Спочатку з перелічених рис виберіть три, які на вашу думку, у вас яскраво виражені. В колонці А навпроти цих рис поставте знак “+”. Потім у колонці Б виберіть три риси, які на ваш погляд, повинні обов’язково бути в толерантної особистості, й проти них також поставте знак “+”. Цей бланк залишиться у вас, тому будьте якомога відвертішими.
       Заповнюючи опитувальник, ви зможете зміцнити своє уявлення про толерантну особистість, продіагностувати себе, а також порівняти своє уявлення з уявленням усього класу про толерантну особистість.
     (Потім слід підрахувати кількість тих, хто відзначив першу рису як основну в толерантної особистості, потім другу і так за усіма 10 рисами. Кількість відповідей заносять у колонку бланка і записують на дошці. Підраховують кількість відповідей за кожною рисою. Потім визначають рейтинг рис. Отримують груповий портрет толерантної особистості).
      Бібліотекар: Що нового ви дізналися після цієї діагностики? Чи є в класі толерантні особистості?

Немає коментарів :

Дописати коментар